dilluns, 2 de novembre del 2009

Tradicions estrangeres? Si però en certa mesura


La veritat és que tot això de Halloween, Santa Klaus i altres festes és una petita gran tonteria.

Suposo que cada país, cada lloc, cada cultura té les seves pròpies festes i/o celebracions, les quals es poden transmetre a altres, però no en "excés". No és mala idea compartir costums, idees i altres coses però el que em sembla malament és que per culpa d'una festa provinent dels Estats Units, com ara Halloween, la gent parli de la nit del 31 d'Octubre com la nit de Halloween, en comptes de parlar de la castanyada, que se surti a demanar caramels i llençar ous en comptes de menjar panellets i passar-ho bé amb la família.

El que més em molesta d'això és que s'aprofiti per fer gamberrades utilitzant l'excusa de que és festa.

Potser hi han moltes opinions que contrastin, i sent sincer, també se m'ha arribat a ficar al cap això i de vegades dic Halloween en comptes de La Castanyada, però segueixo pensant que estem a Catalunya i hem d'acceptar costums i festes estrangeres, sí d'acord, però sempre hi seran per sobre les d'aquí, al menys per a mi.

En conclusió, opino que ser una societat oberta que accepta costums estrangers està molt bé, per no dir pas perfecte, però no hem de deixar que aboleixin les nostres.

Jo em quedo amb la Castanyada, quina és la opinió dels meus lectors?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada