diumenge, 7 de febrer del 2010

Els compromisos a la vida



Per amí compromís són una sèrie d'obligacions que tinc que complir dia rere dia, ja que moltes vegades si no els compleixo la vida m'anirà malament. Per exemple, tinc el compromís de fer cas als meus pares, tinc el compromís d'anar a l'escola, d'estudiar, de respectar a la gent... Jo crec que totes les persones tenen compromisos a la vida i que moltes vegades no compleixen. El compromís si que es un tema vigent avui dia, perquè molta gent com he dit abans tenen compromisos que han de complir. Com he dit abans jo si que tinc compromisos i crec que els compleixo, però a vegades no tant, com per exemple el de fer cas als meus pares, el de respectar a algunes persones... A vegades s'he m'oblida que tinc aquests compromisos tant importants. Crec que en èpoques antigues els compromisos eres més forts que avui dia, perquè si no els complies podies tenir càstigs físics i sobretot psicològics que les persones que els patien acabaven molt malament. Abans un compromís era complir una cosa molt forta o molt important i crec que ara si no compleixes algun compromís no et fan càstigs (a vegades els pares si), però no físics ni psicològics com abans.

En resum, un compromís es una cosa que has de complir en determinats àmbits i situacions que et farà ser una persona culta, responsable i respectuosa.

1 comentari:

  1. Daniel, Daniel, ortogràficament vas millorant. Tot i això el "tenir que" m'ha mort.
    Gramaticalment molt millorable.
    40

    ResponElimina